Jak prodáváme nemovitosti aneb Co všechno pro vás uděláme, když prodáváme vaši nemovitost? (aktualizované vydání 2022) - Švandová Reality

Jak prodáváme nemovitosti aneb Co všechno pro vás uděláme, když prodáváme vaši nemovitost? (aktualizované vydání 2022)

co všechno pro vás uděláme, když prodáváme vaši nemovitost

Vítáme vás v novém roce 2022 a přinášíme vám nový článek na blogu o tom, ,,Jak prodáváme nemovitosti aneb Co všechno pro vás uděláme, když prodáváme vaši nemovitost?“

Neustále se vzděláváme abychom našim klientům mohli poskytovat ty nejlepší služby. Proto jsme se rozhodli aktualizovat článek z dubna roku 2020 s názvem ,,Postup prodeje nemovitosti aneb Co všechno pro vás uděláme, když prodáváme vaši nemovitost?„, který si můžete přečíst ZDE. Současně vám v tomto článku přiblížíme význam webové stránky nemovitosti, kterou pro naše klienty – prodávající – tvoříme. Můžete si přečíst článek s názvem ,,Webová stránka nemovitosti – co to je a k čemu je to dobré?“ ZDE.

A teď už k tomu JAK PRODÁVÁME NEMOVITOSTI:

Nejlepší je názorná ukázka – tak se pojďme podívat na jednu z našich zakázek. 

JAK TO CELÉ ZAČALO?  a nakonec  JAK TO CELÉ DOPADLO?

Jedu autem z prohlídky nemovitosti, když zazvoní telefon: „Dobrý den, paní Švandová, mohla byste mně prodat mojí chalupu? Je to kousek od Vysokého Mýta?“, „Dobrý den, ráda vám pomohu. Můžeme se sejít přímo na nemovitosti, kde vám povyprávím, co všechno pro vás udělám, kolik to bude stát a jak vše bude probíhat.“

Na místě jsem po krátkém rozhovoru zmapovala nemovitost, zjistila jsem, že prodávající nemají vůbec ponětí, za kolik by mohli dům prodat, protože jejich představa je o 30% nižší, než je můj odhad.

Postup spolupráce s naší realitní kanceláří byl následující:

1) Tím, že klienti oslovili naší realitní kancelář nestalo se to, jak slyšíte v negativní reklamě v rádiu, že realitní kancelář „ukousne“ balkón nebo kus garáže, ale hned na začátek získali informaci, že se dá jejich nemovitost prodat za minimálně o 30% vyšší cenu.

2) Podepsali jsme exkluzivní smlouvu, protože v naší realitní kanceláři Švandová & dcera jinak než exkluzivně nepracujeme. A to z několika důvodů, které tady dále popíšu. Pokud bych nezastupovala prodávajícího exkluzivně, nic z toho, co bude následovat, bych nemohla pro klienty dělat. Protože je to velmi časově, finančně ale i psychicky náročné. Dále jsme si vyzvedly od prodávajících potřebné dokumenty k převodu energií na nového majitele a dokumenty k vyhotovení PENB (štítek energetické náročnosti budovy), který zajistíme i zaplatíme my, jako realitní kancelář.

3) Naplánovali jsme si další setkání, protože nemovitost si na focení a videoprohlídku, já a dcera, samy aranžujeme a pečlivě připravujeme (Home staging). Čekáme na sluníčko, aby fotky byly rozzářené a nadchly zájemce. Věřte nám, že bez sluníčka to stojí za nic a vyplatí se na něj počkat. 🙂 Přivezeme si spoustu krabic s dekoracemi a pustíme se do několikahodinové práce, kdy nemovitost dekorujeme, přestavujeme nábytek a chystáme ty nejlepší scény pro fotografování a natáčení videoprohlídky, 3D skenu a dronu. Někdy pečeme i bábovku nebo jedeme na trhy koupit domácí uzené na stůl ☺

Vytvořily jsme pro vás na našem Facebooku foto album, kam přidáváme fotografie zachycující přípravu nemovitostí k prodeji. Nahlédněte do zákulisí naší práce. Podívat se můžete ZDE.

Poznámka: Ne u všech nemovitostí lze udělat stejnou přípravu nemovitosti a videoprohlídku, záleží na stavu nemovitosti, vybavení a určité úrovni pořádku (vánoční úklid rozhodně zdarma neděláme :-D). U některých nemovitostí děláme i vyklízení, to je ale placená služba.

4) Sluníčko, hurá!!! S Anetkou jsme přivezly krabice s dekoracemi. Vše jsme 

– nadekorovaly, 

– nachystaly scény, 

– nafotily 

– natočily videoprohlídku,

– natočily záběry z dronu

– a zajistily natočení 3D skenu ( virtuální prohlídky) 

5) Současně jsme vytvořily příspěvek na sociální sítě – příspěvek z natáčení videoprohlídky, kterým jsme už natěšily první zájemce o prodávanou nemovitost ještě před zvěřejněním inzerátu na placených inzertních serverech (např. České reality, Sreality, Reality iDnes, eurobydlení a další).

6) V případě nemovitosti v Jaroslavi jsme se třeba vracely ještě večer znovu na místo samé, protože jsme chtěly nafotit a natočit osvětlenou nemovitost, osvětlené jezírko a zapálit i krásný oheň. Bylo to nádherné. Každá nemovitost má prostě něco specifického, co musíme vycítit a „prodat“. Nafotit pár fotek a dát je na Bazoš umí každý sám. Realitní kancelář musí nabídnout nějakou „přidanou hodnotu“ a to my nabízíme.

7) Dalším krokem je několika denní a mnohahodinová práce v kanceláři

– úprava fotografií

– stříhání videoprohlídky a záběrů z dronu

– výběr vhodné hudby (abychom neporušili autorská práva)

namluvení komentářů k videoprohlídce 

– export videoprohlídky do různých formátů (každý realitní server požaduje jinou velikost souboru)

– nahrání videa na YouTube, vyplnění info boxu

– tvorba webové stránky krok za krokem

vyhledávání zajímavých informací o lokalitě, okolí a obci

– tvorba chytlavého textu inzerátu; na popisu nemovitosti také hodně záleží, v textu musíte zájemce nadchnout a sdělit mu i určité plány a možnosti využití nemovitosti, na které by třeba sám nepřišel; ale když si tyto možnosti přečte, přemýšlí o nich a začne o nemovitosti snít a těšit se

pokud prodáváme vhodnou nemovitost, která je zajímavá a třeba i vyklizená, děláme vizualizaci interiérů (dcera je interiérová designérka)

– zajištění podkladů pro vytvoření PENB, jeho objednání a zaplacení

v případě nesrovnalostí skutečného stavu a informací v katastru nemovitostí radíme a chystáme klientovi podklady k legalizaci nezapsaných staveb nebo naopak k vymazání některých zápisů z LV apod.

8) Dalším krokem je zveřejnění inzerátu na našich webových stránkách, na placených inzertních serverech, jako jsou Sreality – nejsledovanější, ale také nejdražší realitní server (některé realitní kanceláře nemají na tuto inzerci dostatek financí nebo nechtějí investovat ze své provize, na kterou mají nárok až s podpisem kupní smlouvy – faktem tedy je, že inzerci nejdříve platíme ze svého), dále na Reality iDnesčeských realitácheurobydlení a dalších neplacených serverech, na Facebooku, Instagramu, Youtube.

9) Zaplacení domény a zveřejnění webové stránky nemovitosti

10) Prohlídky – v případě prodeje některých zajímavých nemovitostí může nastat situace, že hned po zveřejnění inzerátu volají desítky zájemců. Můžeme nemovitost prodat prvnímu zájemci a „mít to z krku“. Ale my v takovém případě chceme pro našeho klienta udělat maximum, aby byl s námi spokojen. Proto při velkém zájmu o nemovitost pořádáme elektronickou aukci nemovitosti. V takovém případě naplánujeme prohlídkový den/dny. V průběhu např. dvou dnů uděláme mnoho prohlídek a každého zájemce informujeme o způsobu prodeje prostřednictvím elektronické aukce. 

9) Elektronická aukce – vytvoříme, zaplatíme a spustíme

  Je to jednoduchý proces, který s přehledem zvládne každý z nás

10) Podpis rezervační smlouvy s vítězem aukce, v případě prodeje bez aukce podpis rezervační smlouvy se zájemcem

11) Financování s Petrem – Chcete si být jistí, že na rezervovanou nemovitost získáte výhodné financování?

Náš kolega Petr Mandlík Vám možnosti financování srozumitelně vysvětlí a zajistí Vám tu nejlepší a nejvýhodnější variantu pro Vás. A hlavně Vás celým procesem provede doslova „za ručičku“, nikdy se Vám nestane, že by Vás předal do vytypované banky a Vy si pak museli vše „oběhat“ a zařídit sami. Naopak, vše co je v jeho silách zařídí za Vás, všude Vás bude doprovázet a bude Vám vždy k dispozici. Od první schůzky až po podpisy smluv, katastr a čerpání peněz. PROSTĚ S PETREM NA TO NEBUDETE NIKDY SAMI.

12) Komunikace s naším advokátem, Mgr. Votroubkem a jeho úžasnou asistentkou paní Stoklasovou. Jejich práce je perfektní, dokonalá, rychlá a profesionální. Obnáší vyhotovení kupní smlouvy, smlouvy o úschově, návrhu na vklad do KN, informace o zaplacení KC do úschovy, vklad KS do KN, informaci o přepisu vlastnického práva, vyplacení kupní ceny prodávajícímu. A hlavně odborný dohled nad celým procesem prodeje/koupě nemovitosti.

13) Vyhotovení předávacího protokolu, vyhotovení smluv na převod energií na nového majitele a domluvení termínu předání nemovitosti novým majitelům.

14) Předání nemovitosti – vyplnění předávacího protokolu, podpisy připravených smluv na převod energií.

15) Rozloučení s klienty, kteří nám vždy přirostou k srdíčku a prosba o vyplnění reference/doporučení. (na naše reference se můžete podívat ZDE)

Rekapitulace pro prodávajícího:

-> první společná informační schůzka přímo na nemovitosti

-> podpis smlouvy o spolupráci v realitní kanceláři, v domluvených případech lze podepsat hned na první schůzce na nemovitosti

-> pokud nám prodávající svěří klíče a nechce se účastnit prohlídek, jeho další cesta vede až k advokátovi na podpis kupní smlouvy

-> poslední cesta je předání nemovitosti, kde klient pouze podepíše předávací protokol a předání PENB (štítek energetické náročnosti budovy), který jsme mu zajistily

V mnohých případech klient, bez jakýchkoliv starostí a úsilí, s námi prodá nemovitost o statisíce více, než si vůbec na začátku přál.

A TO JE PŘECI SUPER. POŘÁD SI MYSLÍTE, ŽE JSOU REALITKY K NIČEMU?

Zita