Postup prodeje nemovitosti aneb Co všechno pro vás uděláme, když prodáváme vaši nemovitost? - Švandová Reality

Postup prodeje nemovitosti aneb Co všechno pro vás uděláme, když prodáváme vaši nemovitost?

Jak postupujeme při prodeji vaší nemovitosti?

Nejlepší je názorná ukázka – tak se pojďme podívat na již uskutečněnou zakázku, prodej chalupy v Zádolí. 

JAK TO CELÉ ZAČALO?  a nakonec  JAK TO CELÉ DOPADLO?

Jedu autem z prohlídky nemovitosti, když zazvoní telefon: „Dobrý den, paní Švandová, mohla byste mně prodat mojí chalupu? Je to kousek od Vysokého Mýta?“, „Dobrý den, ráda vám pomohu. Můžeme se sejít přímo na nemovitosti, kde vám povyprávím, co všechno pro vás udělám, kolik to bude stát a jak vše bude probíhat.“

Na místě jsem po krátkém rozhovoru zmapovala nemovitost, zjistila jsem, že prodávající nemají vůbec ponětí, za kolik by mohli dům prodat, protože jejich představa je o 30% nižší, než je můj odhad.

Postup spolupráce s naší realitní kanceláří byl následující:

1) Tím, že mě oslovili klienti sami, nestalo se to, jak si mnozí myslí, že jim realitní kancelář „ukousne“ balkón nebo kus garáže, ale hned na začátek získali informaci, že se dá jejich nemovitost prodat za minimálně o 30% vyšší cenu.

2) Podepsali jsme exkluzivní smlouvu, protože v naší realitní kanceláři Švandová & dcera jinak než exkluzivně nepracujeme. A to z několika důvodů, které tady dále popíšu. Pokud bych nezastupovala prodávajícího exkluzivně, nic z toho, co bude následovat, bych nemohla pro klienty dělat. Protože je to velmi časově, finančně ale i psychicky náročné. Dále jsme si vyzvedly od prodávajících potřebné dokumenty k převodu energií na nového majitele a dokumenty k vyhotovení PENB (štítek energetické náročnosti budovy), který zajistíme i zaplatíme my, jako realitní kancelář.

3) Naplánovali jsme si další setkání, protože nemovitost si na focení a videoprohlídku já a dcera samy aranžujeme a pečlivě připravujeme (Home Staging). Čekáme na sluníčko, aby fotky byly rozzářené a nadchly zájemce. Věřte nám, že bez sluníčka to stojí za nic a vyplatí se na něj počkat. 🙂 Přivezeme si spoustu krabic s dekoracemi a pustíme se do několikahodinové práce, kdy nemovitost dekorujeme, přestavujeme nábytek a chystáme ty nejlepší scény pro fotografování a natáčení videoprohlídky.

Vytvořily jsme pro vás na našem Facebooku foto album, kam přidáváme fotografie zachycující přípravu nemovitostí k prodeji. Nahlédněte do zákulisí naší práce. Podívat se můžete ZDE.

Poznámka: Ne u všech nemovitostí lze udělat stejnou přípravu nemovitosti a videoprohlídku, záleží na stavu nemovitosti, vybavení a určité úrovni pořádku (vánoční úklid rozhodně zdarma neděláme :-D). U některých nemovitostí děláme i vyklízení, to je ale placená služba.

4) Sluníčko, hurá!!! S Anetkou jsme přivezly krabice s dekoracemi. Vše jsme nadekorovaly, nachystaly scény, nafotily a natočily videoprohlídku. 

5) Současně jsme vytvořily příspěvek na sociální sítě – příspěvek z natáčení videoprohlídky, kterým jsme už natěšily první zájemce o prodávanou nemovitost ještě před zvěřejněním inzerátu na placených inzertních serverech (např. České reality, Sreality, Reality iDnes, eurobydlení a další).

6) Dalším krokem je úprava fotografií, stříhání videoprohlídky, výběr vhodné hudby (často hudbu kupujeme, abychom neporušili autorská práva a taková jedna skladba stojí i několik set korun), export videoprohlídky do různých formátů (každý realitní server požaduje jinou velikost souboru), nahrání videa na YouTube a tvorba chytlavého textu inzerátu. Na popisu nemovitosti také hodně záleží, v textu musíte zájemce nadchnout a sdělit mu i určité plány a možnosti využití nemovitosti, na které by třeba sám nepřišel. Ale když si tyto možnosti přečte, přemýšlí o nich a začne o nemovitosti snít a těšit se.

7) Dalším krokem je zveřejnění inzerátu na našich webových stránkách, na placených inzertních serverech, jako jsou Sreality – nejsledovanější, ale také nejdražší realitní server (některé realitní kanceláře nemají na tuto inzerci dostatek financí nebo nechtějí investovat ze své provize, na kterou mají nárok až s podpisem kupní smlouvy – faktem tedy je, že inzerci nejdříve platíme ze svého), dále na Reality iDnes, českých realitách, eurobydlení a dalších neplacených serverech, na Facebook, Instagram a Youtube.

8) Prohlídky – v případě prodeje této chalupy nastala situace, že hned po zveřejnění inzerátu volaly desítky zájemců. Mohly jsme nemovitost prodat prvnímu zájemci a mít to z krku. Ale vyhodnotily jsem situaci a rozhodly se udělat pro naše klienty maximum, aby byli s námi spokojení. Naplánovaly jsme tedy prohlídkový maratón a vytvořily jsme „Pokyny k prodeji“. V průběhu dvou dnů jsme udělaly po ½ hodinách mnoho prohlídek a každého zájemce informovaly o způsobu prodeje „Obálkovou metodou“. Věřte, že to bylo hodně náročné. Celé dva dny provázet jednoho zájemce za druhým, s každým popovídat, sdělit vyčerpávající informace o nemovitosti a ujistit je, že jim opravdu nemůžete dát přednost před ostatními, protože jsou jasně daná pravidla. Večer jsem měly pěkný chrapot ☺

9) Čekání na obálky s nabídkami na koupi chalupy. Z celkem 27 prohlídek (mohlo by jich být klidně 50, ale prohlídky jsme limitovaly do dvou dnů) přišlo 8 nabídek. Otevírání nabídek na koupi této chalupy jsme natočily na video, aby bylo vše transparentní. Nakonec paní, která učinila nejvyšší nabídku nemovitost nezískala, protože chtěla platit finančními prostředky z prodeje domu, který prodává dodnes – nedbala doporučení nás profesionálů, a naopak svojí nemovitost přecenila. I to se stává, že musíme klientům doporučit nižší cenu, než kterou by si za svou nemovitost představovali. Ale věřte, že máme dlouholeté zkušenosti a známe trh. Dejte na naše doporučení. Stejně na naše slova nakonec většinou dojde ☺

10) Podpis rezervační smlouvy s velice milými zájemci – měly jsme fakt radost, protože vím, že tu krásnou chaloupku budou opečovávat a milovat tak, jako původní majitelé.

11) Komunikace s naším advokátem, Mgr. Votroubkem a jeho úžasnou asistentkou paní Stoklasovou. Jejich práce je perfektní, dokonalá, rychlá a profesionální. Obnáší vyhotovení kupní smlouvy, smlouvy o úschově, návrhu na vklad do KN, informace o zaplacení KC do úschovy, vklad KS do KN, informaci o přepisu vlastnického práva, vyplacení kupní ceny prodávajícímu, vyplnění a podání daňového přiznání za kupujícího.

12) Vyhotovení předávacího protokolu, vyhotovení smluv na převod energií na nového majitele, koupení šampaňského a domluvení termínu předání nemovitosti novým majitelům.

13) Předání nemovitosti – vyplnění předávacího protokolu, podpisy připravených smluv na převod energií.

14) Slavnostní přípitek, rozloučení s klienty, kteří nám přirostli k srdíčku a prosba o vyplnění reference/doporučení.

Rekapitulace pro prodávajícího:

-> prodávající jede jednou přímo na nemovitosti na první schůzku

-> podpis smlouvy o spolupráci v realitní kanceláři, v domluvených případech lze podepsat hned na první schůzce na nemovitosti

-> pokud nám prodávající svěří klíče a nechce se účastnit prohlídek, jeho další cesta vede až k advokátovi na podpis kupní smlouvy

-> poslední cesta je předání nemovitosti, kde klient pouze podepíše předávací protokol a předání PENB (štítek energetické náročnosti budovy), který jsme mu zajistily

V případě této zakázky klient bez jakýchkoliv starostí a úsilí prodal nemovitost o statisíce více, než si na začátku přál.

A TO JE PŘECI SUPER. POŘÁD SI MYSLÍTE, ŽE JSOU REALITKY K NIČEMU?

Zita